Posted in За дядо / For Grandpa, български

Регенсбург и Дунава

Петдесетницата (за повече инфо, тук) тази година беше на 20ти май, което означава, че имахме дълъг уикенд тогава. 21ви май, т.е. понеделника след Петдесетницата тук е почивен ден, та затова имахме възможността да отидем някъде за 3 дни. И това направихме – отидохме при приятелите ни в Регенсбург, което е в Бавария, на около 600км от нас. Дядо, Регенсбург също е на Дунава!

Петъкът преди Петдесетницата работих до 17:00ч. и веднага след работа тръгнахме към Регенсбург. Както и очаквахме, попаднахме в редовните задръстванията от радиото на А2 (тук по радиото освен новините, казват и задръстванията), по посока Кьолн. Успяхме чак към 23:30ч. да пристигнем.

Първото нещо, което ни приветства в града бяха младежи, облечени в дриндл и кожени гащи. Това са традиционните им дрехи тук! Оказа се, че напоследък било много на мода да си облечен така. Било свързано с патриотизъм, покрай наскорошните случки в Германия, за които ние всички знаем прекалено добре. Но независимо от причината, аз все пак го намирам за много готино. Та нали аз самота само си търся причини и аз да си обличам носията!

Първи впечатления от града

Останахме да нощуваме в хотел Ибис, който се намира директно срещу жп гара Регенсбург. Въпреки че повечето пъти околностите на жп гарата не са най-приветливите, в Регенсбург не е така. Всъщност, като цяло, града е много спокоен и изненадващо много чист! По улиците не видяхме една дъвка залепена за тротоара и дори когато видяхме боклуци по земята, те бяха събрани в едно ъгълче, така че да не пречат на никого.

Резервирахме си хотела около месец преди да пристигнем и даже успяхме да получим 50% отстъпка чрез Booking.com. Самият хотел беше много приятен и персонала беше много конкурентен. Нашата стая беше на втория етаж. Като се качихме на нашия етаж, той толкова много ми заприлича на един круизен кораб! Не че някога съм била на такъв де… Всичко беше толкова симетрично, подредено и еднакво. Нашата двойна стая беше малка, но доста компактна и симпатична. Но и най-вече си имаше всички екстри! Въпреки, че беше мъничка, беше много добре организирана и не  те караше да се чувстваш клаустрофобично.

20180518_214151659_iOS

На сутринта се събудихме и отидохме в стария град на Регенсбург. Имахме среща с приятелите ни пред църквата. Оказа се, че има много църкви в града – а ние чакахме пред грешната! След като обиколихме половината град в търсене на правилната църква, най-накрая я намерихме. И все пак трябваш да чакаме още 20 минути за да пристигнат нашите приятели. Те винаги закъсняват с половин час, дядо!

За закуска, отидохме да закусваме в Кафе Лила. Това е едно много сладко лилаво кафене, където можеш освен кафе, да си купиш и закуска. Храната беше вкусна, но порциите бяха много гурме. По време на закуската беше и време за Хари и Меган да де женят, затова и гледахме сватбата на живо от новия и големия ми iPhone. Хехе, както казват: “Ако не може, а имаш айфон – може!”

След закуска, отидохме на разходка по Дунава. Опитахме се да посетим всичките “бирени градини” (това са дефакто ресторанти с огромни градини и пейки, на които можеш да седиш и пиеш бира; в менюто им няма много освен много видове бира и няколко вида храна). По едно време започна да гърми и ни обградиха сиви облаци, но така и не заваля. Приятелите ни се хванаха на бас дали ще вали или не – така че всички пиха по още една бира по случая.

Между другото, долу горе точно по това време, ти ми беше звъннал дядо! Бях си изключила мобилните данни, но изведнъж започнах да си мисля за баба, и си помислих “Дай да си проверя телефона!”, и какво да видя – ти ми беше звъннал! Какво съвпадение, нали?

След като ни се размина бурята, отидохме до лунапарка в града. Не съм точно сигурна как се казва всъщност, но е смесица между лунапарк и Октобърфест. Все едно лунапарк, но има по малко за всеки там: виенско колело, магазинчета за сладки, въртележки и бирени градини.

Всички там бяха облечени със традиционните им дрехи и хора като нас, с нормални простосмъртни дрехи, просто се набиваха на очи! Качихме се и на виенското колело и видяхме целия град и Дунава от горе. Беше много красиво!

След лунапарка, беше време пак да ядем. Отидохме за вечеря, в една друга бирена градина на Дунава, но този път, по-навътре в града. Аз ядох типична немска вечеря – вурстове с кисело зеле и бира.

След вечеря отидохме да се пораздвижим малко, че на следващия ден ни очакваха големи приключения, а ние о представа си нямахме за това, какво ни очаква.

Ден 2. Малка планинска разходка в планините на Бавария.

Втория ни ден в Регенсбург започна с едно телефонна обаждане в 09:05ч. Още спяхме тогава. Но разбрахме, че след два часа трябваше да сме готови, за да тръгнем към планините на Бавария.

20180520_090939321_iOS

Приготвихме се, закусваме, поразходихме се и нашите приятели пак успяха да закъснеят. Най-накрая дойдоха и ние тръгнахме към планините. Нашия ТомТом (това  е марка навигационна система, дядо!) ни заведе до грешния край на планината, затова трябваше да обикаляме много. Но най-накрая стигнахме до планината. Решихме да вземем лифта нагоре, а обратно надолу – да слезем пеша. Добра сделка беше. Качихме се в кабинката на канцлера. За 15 минутки бяхме горе, на върха. Беше много тихо. Такова тихо, което кара ушите ти да бучат.

Поразходихме се малко из върха на планината и после лека полека тръгнахме надолу. Тръгнахме по път Б. Не знам защо беше наречен така, защото определено не беше къс или лесен. На всичкото отгоре, 1/3 от него беше стръмен и каменист. Зад нас имаше едно китайско семейство, което само коментираш колко грешни обувки за този път. Бяхме очевидно туристи от града.

След като слязохме долу най-накрая, взехме колата и отидохме до езерото, което бяхме видели от върха на планината. Беше на 5 мин разстояние. Никога не съм виждала такава красота! А ти, дядо?

20180520_150404991_iOS

20180520_150607781_iOS

Седнахме до езерото да изпием по един топъл шоколад (не питай защо!), напече ни слънцето и хванахме тен, и лека полека тръгнахме обратно към Регенсбург. По пътя, нашите приятели решиха да спрат в Bad Kötzting, за да вечеряме. Там имало много вкусна манджа. НЕ намериха ресторанта, който искаха, ама все пак останахме там за вечеря. Беше много приятно малко селце. Много вкусна салата ядох. Момчетата ядоха шницели. Естествено!

В Регенсбург, седнахме за по един радлер пред театъра – било традиция! Имаше много млади хора там, седят и си говорят само. Без телефони.

20180520_185441799_iOS

Понеделник. Последен ден.

20180520_182635780_iOS

Нямахме планове за деня. Наспахме се добре.

Закусвахме заедно с приятеля ми в едно много готино кафене. Много голяма закуска ни сервираха. Направо диетата ми замина на кино… След закуска отидохме да се поразходим из града. За по бира я някоя бирена градина. После пак се поразходихме. Чак тогава нашите приятели звъннаха да се видим. После обядвахме заедно. Сладолед, естествено!

Направихме една последна разходка по Дунава, и към 16:00ч. Тръгнахме към Аахен.

Хубава почивка беше. Нямахме търпение да се приберем и да започнем да перем!